Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інклюзивне навчання:
§ Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
§ Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
§ Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
§ Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
§ Мають індивідуальні здібності й особливості.
§ Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
§ Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
§ Пізнають скрізь.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.
Моє бачення інклюзивного навчання
Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.
§ Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
§ Розвиваємо культуру поваги і належності до школи. Дитина отримує можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
§
Спільні дії асистента вчитля та вчителів в просуванні інклюзивного навчання.
§
§ Надаю всебічну допомогу дитині з особливими потребами, та вчителям в разі потреби.Разом з учителем аналізуємо досягнення здобувача освіти, обговорюємо сильні та слабкі сторони, підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби дитини;обговорюємо конкретні стратегії, діяльність та результати.
§ Дивлюсь на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.В дитини виникає прагнення наслідувати здорових дітей ,бажання нічим не вирізнятися.
§
§ Формуючи команду —
ввчителів, батьків, учнів , що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі ми отримуємо позитивний результат в соціалізації та адаптації особливої дитини
ввчителів, батьків, учнів , що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі ми отримуємо позитивний результат в соціалізації та адаптації особливої дитини
§ В своїй роботі підтримую виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар